1 Decembrie


Tricolorul Romaniei








E ziua noastră, frați și surori,

Scoateți țuica și coniacu',

Parcă ne-ar mâna și dracu',

Să ne distrugem stomacu'.


Sărbătoriți în voie mare,

Corupția la noi e-n floare,

Ca la noi nu-i nicăieri,

Suntem ai țării prizonieri,

Lăsați resursele să zboare,

Departe, peste hotare.


Conducători adevărați n-avem, 

Haideți suferința s-o sărbătoriți!

Azi trăim un adevărat blestem, 

Întreg poporul să îl batjocoriți,

Iar noi să privim îi tot ce putem!


Parcă ne-ar plăcea să suferim,

Nu ia nimeni nicio atitudine,

Câți vom mai trebui să murim?

Doare lipsa de corectitudine! 
 

P.S.:    

Lăsați un comentariu și spuneți-mi ce v-a plăcut, sau daţi un share pe reţelele de socializare pe care le folosiţi, arătând aprecierea pe care o aveți față de munca mea și împărțind, astfel, conținut de calitate cu cei dragi! SHARING IS CARING!  🇹🇩❤

Hashtag #anamariatoma #damariart #decembrie #1decembrie #decembrie2021 #ziuanationala #iarna #iarna2021 #poeziionline #poezii #poeziiromanesti #poeziilemele #poeziidesuflet Keywords: damariArt Ana Maria Toma poezii 1 decembrie poezii online poezii de iarna decembrie 2021 la multi ani Romania ziua nationala

6 Comentarii

  1. Munca o apreciez, dar asta nu e mesaj de 1 decembrie

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună seara, stimate domn! Pentru început aș dori să vă mulțumesc din suflet pentru timpul șederii dumneavoastră în colțul meu de Rai. Înseamnă foarte mult pentru mine, să văd că mesajul meu ajunge la cât mai multe inimi cu aplecare și căldură pentru scris și citit. În al doilea rând trebuie să precizez că lucrarea mea are mai mult un iz de satiră. Cum țara arată ca o casă cu fundația șubredă, gata să cadă pe noi, ironizez indiferența celor care în loc să se alerteze, să schimbe ceva, se gândesc că dacă o împodobim, aruncăm confetii și tragem câteva artificii, avem motiv de bucurie că locuim în ea. Într-o țară care ocupă primul loc din lume la pierderea populației, în care corupția ucide, în care apa curentă și toaleta în baie încă e un lux pentru multe centre sanitare, școli și persoane din mediul rural, în care cetățenii sunt înjosiți, iar cei cu dizabilități sunt priviți ca râia societații de cei care ne conduc, eu nu prea văd atât de multe motive de bucurie. Este doar părerea mea și probabil a foarte multor compatrioți, care închid ochii, plâng și acceptă să înghită, precum în poezia Puiul de Labiș, pentru că asta ne ajută să supraviețuim încă o zi.
      Respect opinia dumneavoastră și vă urez cu căldură o seară plăcută în continuare!🤗

      Ștergere
  2. Buna!

    Îmi cer scuze pentru mesajul meu întârziat. Vreau doar sa precizez o mică părere personală: chiar daca lucrurile par nasoale, chiar dacă țara noastră nu se dezvoltă așa cum vrem noi, tot cred că avem acum oportunități mult mai multe față de trecutul nostru istoric mult, mult mai întunecat. Schimbarea constă în noi, deci depinde de noi cat de mult bine ne dorim cu adevărat.

    Îmi plac rimele alese 😂

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt de acord cu tine, chiar dacă avansăm greoi, oportunitățile și nivelul de trai actual îl depășește pe cel din trecut. Citeam undeva că azi n-ai cum să mai mori de foame în România, bine, dacă ești cumpătat și nu te bagi în rate până la gât pentru toate nimicurile. Dacă ne gândim bine, cele mai mari oportunități sunt acolo unde nu există concurență. În privința asta România stă foarte bine comparativ cu vecinii din UE: pământ ieftin, trai ieftin, cele mai mici impozite, mâna de muncă ieftină. Un întreprinzător cu bani și idei își poate construi un mic Dallas, dacă are inițiativă. Trebuie să vedem oportunitățile pe care alții nu le văd, să vedem lumea cu alți ochi! Îmi place cum gândești!☺️

      Ștergere
  3. Mulțumesc frumos pentru apreciere. Rar am ocazia să mă exprim liber, chiar daca în ultimul timp am inceput sa fiu ceva mai sincer atât cu mine, cât și cu cei din jur. Și da, trebuie sa vedem oportunitățile ascunse, chiar daca restul nu le vad. Perfect punctat 😉

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu plăcere, Vlad! Și eu îți mulțumesc pentru timpul din timpul tău. E cel mai neprețuit sacrificiu. 🤗

      Ștergere
Mai nouă Mai veche